Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Benthe

06 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Even helemaal opnieuw! Ik had smileys gebruikt en dat die niet aan! Dus nu zonder smileys!

Nou wat veel indrukken hier! :o
Maar gelukkig wel leuk!

Ik merk dat ik eigenlijk per dag alles moet opschreven wat ik wil zeggen want
Ik ben zo vergeetachtig (zoals de meeste van jullie wel weten;)

Voor ik met m'n verhaal per dag begin moeten jullie eerst iets weten:(nee John heb nog geen leuk aboriginal met grote neus gezien)
Ik zie namelijk alleen maar Aziaten!!!! Niet normaal! Je kan je kont niet keren of er staat een Aziatisch iemand voor je neus!
Niks tegen Aziatische mensen want dat zijn hier echt de vriendelijkste mensen

Oké donderdag 1-10:
Als eerst heb ik een beetje uitgeslapen(9:00 dacht ik)
En ben toen naar boven(zo zal ik hun woonkamer/huis vaker noemen) gegaan om te ontbijten.
Daarna ben ik gaan rondkijken en winkelen in het centrum!
Ik zit letterlijk 6 minuten lopen van het centrum af en nog krijg ik het voor elkaar om te verdwalen en heb er 1 uur(inclusief winkelen) erover gedaan om in de grote winkelstraat te komen
Wat een stad! Heel mooi met de oude en nieuwe gebouwen door elkaar. En ondanks dat er 4 miljoen mensen wonen heb je niet het gevoel dat dat zo is.
En die h&m, daar ben ik ook gewoon in verdwaald. Zo groot als een normale v&d of Bijenkorf alleen een stuk ingewikkelder. Er is namelijk een begane grond, tussen verdieping, 1ste en 2de maar met allemaal verschillende trappen.
Na het verkennen naar de bank geweest voor een Australische account. Daar was een hele aardige Japanse vrouw maar na 3 jaar in Australië praatte ze nog half Japans dus nog maar even gewacht met het openen van een bankrekening. Eerst even m'n host mum laten lezen.
Bij thuiskomst was ik in diepe slaap gevallen en om kwart voor 6 wakker geworden.
Helaas met een erg rot gevoel en zijn er wat tranen gevloeid (dan ben je 21 en ben je pas 2 dagen in Melbourne...)
Snel tranen gedroogd en naar boven gegaan, vraagt m'n host dad of het goed met me gaat!
Nou ik dus weer huilen.... Gelukkig was m'n host dad erg aardig en heeft hij me getroost en afgeleid door mij over Nederland te laten vertellen. Ook zei hij dat ik altijd kan komen als ik me zo voel en dat dit waarschijnlijk van de jetlag was.
Nou tranen gedroogd lekker gegeten en gezellig Skypen met m'n ouders en tante.
Helaas heb ik toen ook weer moeten huilen maar dat was omdat het donderdag een jaar geleden is dat mijn lieve oom Tom is overleden aan kanker. En ik weet zeker dat hij nu vanaf boven trots en ook wel een beetje jaloers naar beneden kijkt naar zijn kleine hertje!

Vrijdag1-10:
Vandaag was ik gezellig met de familie een dagje weg! Als eerst zijn we in een beroemd restaurant straatje gaan ontbijten. Je weet niet wat je ziet!
Het lijkt een sloppenwijk zo oud en druk dat het is.
Zijn allemaal kleine restaurantjes van ong. 20 vierkante meter en nog 3 tafeltjes op straat.
En dat een hele laan lang.
Als je naar een specifieke restaurant/café wilt vergeet het maar, je gaat gewoon ergens in waar plek is. Je zit bij andere mensen aan tafel als je pech hebt en moet elke keer aanschuiven anders kunnen ze er niet door.
Maar wat een lekker eten en goede sfeer! Zo gezellig(soms te gezellig, je verstaat elkaardan niet)
Daarna zijn we naar de parade gegaan van australian footy (football).
De parade is altijd de dag voor de finale en de 2 teams worden dan in auto's rondgereden en worden aangemoedigd.
Dit jaar speelde de favoriete team van m'n gastgezin the West coast Eagles tegen the Hawks.
Dus de kinderen heel enthousiast en ik natuurlijk net zo hard mee.
Daarna nog gewinkeld en eenmaal thuis even gerust(echt zo'n hekel aan die jetlag) en toen met z'n alle gegeten.

Zaterdag 3-10
Vandaag was m'n eerste dag werken! Nou ja de kinderen waren vrij en we hebben toerist gespeeld.
Ik begon om 10 uur en ben toen met Hunter en Luca met de tram(die is trouwens in het centrum gratis!) naar een galerij(hier in Nederland zou het museum genoemd worden zo groot) gegaan met een kunst/speel tuin erachter. Binnen hebben we alleen de kinder afdeling gezien over stopmotion en hebben we zelf een filmpje gemaakt.
Hierna zijn we naar de Royal botanic graden gegaan en heb ik op m'n slipper in het gras gelopen.
Dat was geen slim idee, er leven namelijk kleine gras vliegjes in het gras. Dit zijn een soort muggen alleen dan steken ze allemaal tegelijk...
Dus zit heel m'n voeten nu onder soort muggenbultjes, fijn.
Na het park zijn we naar huis gelopen(ja zo dicht bij is dus alles).
Helaas werd Luca(het meisje) heel vervelend en wilde ze een ijsje, maar omdat het net 12 uur was en we naar huis gingen om te lunchen hield ik vol met mijn Nee.
En maar huilen en stampvoeten(weet niet of ze na een paar weken achter het behang zit)
Eenmaal thuis was m'n host dad er weer en die moest toch even naar de stad dus nam hij maar een ijsje voor haar mee.... Ik weet dus al dat ik een keer gesprek wil hebben over wat ze wel en niet mogen en hoe ik hiermee om moet gaan.
We hebben daarna ganzenborden gespeeld en ze vinden het een leuk spel! Vooral Luca want die won 2 keer en vind de plaatjes op het spel erg leuk.
Ik was de tijd vergeten en moest snel nAar de bank om m'n rekening af te sluiten, m'n host mum had het gelezen en alles was goed.
Na de bank snel weer terug naar huis want de footy game begon!!
Met traditionele worst met brood op de bank gekeken hoe dik de west coast Eagles verloren. Met 56-107 verloren ze en volgens m'n host dad is 107 niet normaal hoge score dus ze hadden echt dik verloren. (Nu dus m'n host dad 3 dagen met rust laten)
Snapte niks van de regels maar vond het best leuk om naar te kijken.
Hierna ben ik in de tram gestapt om naar st kilda te gaan om te eten met 2 Nederlandse au pairs die hier zijn voor een weekend(1 meisje Wendy woont 4 uur met de trein en de ander 1 geanne uur van Melbourne)
Kom ik er dus (net op tijd) achter dat ik het centrum uit ga en dus moet betalen voor de tram.
M'n gast ouders hadden een pas voor mij geregeld maar die was ik dus vergeten.
Ik snel op een tip van een vrouw eruit gesprongen en snel een kaart gehaald.
Gelukkig rijden de trams hier elke 7/10 en in de spits zelf elke 5 minuten.
Maar eenmaal aangekomen in st kilda twee leuke meiden ontmoet en eerst even op het strand geweest(jeeh strand!!) en toen wat gegeten.
Maar omdat ik slim wilde zijn heb ik het niet te laat gemaakt en ben ik vroeg naar huis gegaan om m'n resterende jetlag uit te slapen.

Zondag 4-10:
Vandaag was ik vrij(alweer ja!)! Helaas dacht ik met m'n host mum te hebben afgesproken om half 9 om te overleggen voor volgende week, want maandag begin ik!
Dus ik netjes om half 9 boven blijkt dat ze nog slaapt en haar app niet had gelezen. En ik had dus gewoon beter moeten kijken want er stonden inderdaad geen 2 blauwe vinkjes.
Maar lekker vroeg op en om half 11 ong. De eerste twee Nederlandse meiden Ida en Inez opgewacht(weer andere) en Wendy en geanne zouden ook komen en daarna lekker de toerist uithangen
We zijn begonnen bij een bekende straat in Melbourne die bijna helemaal onder graffiti zit.
Daarna zijn we naar de h&m gegaan want ja die moet iedereen zien die hier komt, als tijdelijke inwoner van Australiër kan ik zeggen: so huge, mate!
En daarna zijn we naar queen Victoria market gegaan met z'n alle. Ik vond het daar leuk maar wel tegenvallen.
Had hele grote hallen verwacht met allerlei aparte kraampjes en verse sapjes net als in Barcelona. Het was gedeeltelijk ook zo maar of het was buiten met kraampjes die veel het zelfde hadden(vooral fruit/souvenir) of binnen in een soort etalages (het eten, vlees en vis)
Maar heb wel bradwurst met zuurkool gegeten!(Yes ze hebben dus zuurkool!!!!!!!)
Daarna hebben we ons opgesplitst geanne, Wendy en ik wilde graag in de hoogste wolkenkrabber van Melbourne en Inez en Ida niet want die gingen een andere keer al.
Dus op naar de hoogste toren. Daar hebben we maar meteen een ticket gekocht voor overdag en voor in de avond zodat we vanavond prachtig over de verlichte stad konden kijken.
Wat was het mooi dat uitzicht overdag en de lichten in het donker!
Vet gaaf! Je kon ook een ticket kopen waarbij de vloer doorZichtig werd kopen maar dat was duurder(en ik durfde ook niet zo goed)
Ik ben net terug(11:20) en morgen is m'n eerste werkdag dus dit snel verzenden.

Morgen moet ik de kinderen weg brengen, wat huishoudelijke taken doen en dan vrij en dan weer de kinderen ophalen, koken en dan weer vrij.

Woensdag ga ik proberen weer een stukje er op te zetten zodat jullie op de hoogte blijven.
Ik ben bang dat het over een poosje niet meer zo uitgebreid is maar dat zie we dan wel weer.
No worries mate!
O ja vandaag heeft iemand me voor het eerst mate genoemd!(dezelfde persoon heeft mij ook Dude genoemd dus denk dat die een bril nodig heeft)

Tot woensdag en bedankt voor alle leuke reacties! Heel leuk om te lezen!

Liefs Benthe

  • 06 Oktober 2015 - 11:49

    Benthe :

    Ik ben dus zo vergeetachtig dat ik ben vergeten te vertellen dat ik vrijdag met de vader ,moeder, zus, man van zus en nichtjes van kat(host mum) heb gegeten met z'n alle! WAt een lieve ouders en zus en schoonbroer! Na het eten vertelde die moeder/oma datze me nu al als familie zag! Helaas hebben die nichtjes geen woord tegen mij gezegd(misschien wel 3 okeeee) maar dat hoeft ook niet

  • 06 Oktober 2015 - 13:43

    Janniejoosse:

    hoi Benthe

    wat leuk jou verslag te lezen
    ja ga lekker genieten als je vrij bent
    en Benthe tranen geven verluchting laat je gaan als het nodig is
    fijn dat het lieve mensen zijn
    en wat leuk dat je andere meiden hebt ontmoet
    die nichtjes zullen wel even moeten wennen en komt het van zelf
    jou oma zei altijd alles komt goed
    groetjes en dikke knuffel van
    oom kees en tante jannie

  • 06 Oktober 2015 - 15:49

    Yvonne Sturm:

    Hoi Benthe,

    Dat was weer smullen van wat je hebt geschreven.
    Wat heb je al een hoop gedaan in die korte tijd dat je er bent.
    Oma zei inderdaad dat alles goed kwam, en zeker voordat je een jongetje wordt ;)
    Terwijl ik nu net uit mijn werk kom is het bij jou bijna middernacht en lig je als het goed is heerlijk te snurken.
    Tot schrijfs!

    Yvonne

  • 06 Oktober 2015 - 17:58

    Mama:

    Leuk om te lezen.
    We skypen wel vaak, maar toch lees ik weer dingen die ik nog niet wist.

    dikke kus van je snotverkouden moeder

  • 06 Oktober 2015 - 18:22

    Elko:

    Hoi Benthe,

    Wat kan jij goed schrijven, het is net of ik ook in Melbourne ben.
    Je ben al lekker aan het inburgeren, mate. nog ff en je schrijft ook in het engels.

    groetjes, Elko, Marianne en de Kids.


  • 06 Oktober 2015 - 19:18

    Jeanin:

    Hiii Benthe!!! Leuk zo'n uitgebreid verslag! Ik hou ervan, erg leuk om te lezen!! Ik heb het gevoel dat het helemaal goed gaat komen met jou daar in Australië! Je komt dan dadelijk terug als een echte Australian! Yeah, mate! Enjoy you're time!! ;) En hopelijk wordt je jetlag snel minder en dan stuiter je dadelijk echt net zo hoog als de skippies hahah! Liefsss, Jeanin

  • 06 Oktober 2015 - 22:14

    John En Suzan:

    Jeetje Benthe, je hebt wel veel geschreven! Heel leuk om allemaal te lezen en met je te Skypen.
    Binnenkort ga ik met je moeder naar Breda, je weet wel lunchen bij Dickens en Jones.
    Als je terug bent dat gaan we weer wel met z'n drieën.
    Bedankt voor de info en nog veel plezier Down Under.
    John en Suzan xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2015 - 22:24

    Tineke:

    Lieve Benthe,
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Hopelijk is je jetlag snel over. Je hebt al een hoop gedaan en leuk dat je al wat meiden hebt leren kennen. Geniet er van. Liefs van ons.
    Berry en Tineke

  • 07 Oktober 2015 - 11:54

    Anneke Uden:

    Leuk Benthe om je verhalen te lezen en ja van die blote voeten zit in de fam denk ik de buufjes hierlangs doen ook niet anders .
    En je moet maar denken tranen horen erbij maar wel fijn dat het bij de fam wel wordt opgemerkt.
    Groetjes uit Uden tot het volgende verhaal Anneke

  • 07 Oktober 2015 - 19:17

    Tante Peet:

    Hoi Benthe,

    Super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het is weer nacht bij jou denk ik, je ligt waarschijnlijk heerlijk te slapen. Anders had ik even geprobeerd te appen of skypen. Het is hier nu 18 graden en een beetje regen.
    Liefs uit Uden

  • 07 Oktober 2015 - 20:19

    Jantine:

    Ha Benthe,

    Ik vind het zo stoer dat je daar nu bent! En super om te lezen dat je zo warm bent ontvangen en fijn op je plek zit. Je mag trots zijn op jezelf dat je dit avontuur aan bent gegaan en bij dat soort stappen horen ook af en toe wat traantjes;) Ik hoop dat je nog veel meer mooie en leuke momenten en uitstapjes mee zal maken en ik ga je verhalen natuurlijk ook lezen:) Heel veel plezier, geniet van alles wat op je pad komt! Veel liefs X Jantine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Benthe

6 maanden in Melbourne als Au Pair en 2 maanden back packen in Australië.

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4528

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: