Vlucht en eerste dag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu Vlucht en eerste dag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu

Vlucht en eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Benthe

30 September 2015 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Er ging iets verkeerd dus probeer het opnieuw!

Nou wat een vlucht!
Eerst begon het natuurlijk bij het afscheid nemen en dat was echt zwaar. Het leek alleen voor mij nog alsof ik op vakantie ging voor 2 weken.
We waren een half uurtje eerder maar omdat ik het niet wilde uitstellen en omdat ik niet wist of ik door een strenge duane moest hebben we na het inleveren van de koffers maar meteen afscheid genomen.

Als eerst naar Londen Heathrow gevlogen, dat ging heel snel. Er zat een aardige Nederlandse man naast me en zijn dochter was net terug van 6 maanden werken in het buitenland dus die leefde ook mee met m'n ouders...

Wat een raar vliegveld is Heathrow er is niet een gebouw met verschillende Gates maar elke gate heeft een eigen gebouw. Dus met een busje op naar een andere gate voor mijn vlucht naar Melbourne.

Een maal in het vliegtuig zat ik naast 2 hele aardige Engelse dames. Zij zagen mij al heel snel als een dochter en hebben veel gekletst.
Het was heel gezellig, ik heb een email om hun op de hoogte te houden en als ik naar Engeland ging moest ik bij ze langskomen!

Eenmaal in Dubai aangekomen na 7 uur... Snel op naar een andere gate dichtbij. Daar aangekomen(nog met de dames) wij maar wachten.
Na 3 kwartier vertraging riepen ze pas om dat er een truck tijdens het inladen tegen het vliegtuig was gereden en dat ze eerst er iemand bij moesten halen om te kijken of we nog wel mochten vliegen!
Gelukkig had ik mijn Engelse dames en heb ik met hun gezellig ergens wat gegeten, gratis dankzij een voucher die we kregen.
Helaas konden ze ons niet vertellen hoe laat we wel vertrokken.
Nou dat werd dus 4 uur later....

Na 13 uur reizen waarvan 4 uur geslapen(ja dat is dus 4 uur in 30 uur...) eindelijk aangekomen in Melbourne!!

Wat Je ziet op tv van die duane dat heb ik helemaal niet gehad...
Moest langs een man achter een balie, die vroeg wat ik kwam doen en hij luisterde maar half en ik mocht door.
Later moest ik nog mijn formulier inleveren die je moest invullen in het vliegveld over wat je het land in neemt, maar daar keken ze naar en dat was het.
Was ik daar nou zo gestrest voor...

Mijn gast moeder was er meteen en gaf me een welkomsknuffel.
De kinderen lagen helaas al te slapen maar mijn gast vader was wakker en hebben even gedronken en ben rondgeleid.
En wat een kamer heb ik!!! Vet groot en mooi!

Vanochtend eindelijk de kinderen gezien. Luca het meisje van 5 en hunter, jongetje van 8.
Opa en oma waren aan het oppassen en oma had voor mij nog "lunch" gemaakt. Rijst met gehaktballen, eerder avond eten voor mij.
En ik heb met ze gespeeld, wel al liefst 2 uur want daarna was ik zo moe. We hebben daarna maar film gekeken.
Luca is een lekker actief meisje en houdt van knuffelen en hunter is meer afstandelijker en rustiger maar wel heel lief.
Hij was heel bezorgd om mij vandaag.

In de middag kwam george(de vader) en kat(de moeder) terug van het werk en heb ik even gerust op m'n kamer.
Daarna hebben we gezellig gegeten. Na het eten heb ik de cadeautjes gegeven.
Voor Luca een Hema koffertje met scooby doo draadjes(jeugd sentiment), voor hunter een speelgoed dino in een ei die je eruit moet laten groeien door wAter. Voor de ouders allebei een soort rituals en mijn ouders hadden een ganzenbord spel cadeau gegeven met een super lief kaartje!

vanmiddag had ik het echt even zwaar omdat ik nu pas besefte dat ik echt voor 8 maanden aan de andere kant van de wereld zit.
Maar na het eten en het echte familiegevoel voel ik me stukken beter.
Kat en George zijn (nu tenminste) erg flexibel en ik heb het gevoel dat als er iets is dat ik wel bij ze(vooral kat) terecht kan.

Morgen ga ik Melbourne in. Ik ben morgen vrij en ga kijken voor postkaarten, een bank, sokken(het was hier niet zo heel warm vandaag) en gewoon cultuursnuiven.
Het centrum vinden moet wel lukken want ik zit er midden in!
De grote bekende markt van Melbourne is ong. 6 minuten lopen!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs! Benthe

  • 30 September 2015 - 13:36

    Laura :

    Aah wat leuk bent! Heel veel plezier geniet ervan maar ik weet zeker dat dat wel Gaat lukken! Ik ga natuurlijk alles lezen wat je allemaal meemaakt en schrijft op je blog! Ik spreek je snel en heeeeel veel plezier vind het super leuk voor je meid! Liefs xxxx

  • 30 September 2015 - 15:42

    Dewi:

    Kei leuk om te lezen wat je allemaal doet en gaat doen! Heel veel plezier en geniet lekker van je vrije dagje! Verheug me op je volgende blog! xxx Dewi

  • 30 September 2015 - 16:38

    Hellen:

    Hoi Benthe.
    Wat een reis.maar je bent er en nu gaat het avontuur beginnen.leuk dat je eerste indruk al goed was met het gezin. En helemaal goed dat je dit blog al gemaakt hebt.Meid het gaat je lukken en ik ga je lkkr volgen. Gr en knuf

  • 30 September 2015 - 17:13

    Yvonne Sturm:

    Hoi Benthe,

    Wat kun jij heerlijk vertellen zeg, het leek net of ik er bij was, zo leuk!
    Ik hoop dat je vaak de tijd gaat nemen om te schrijven en ons op de hoogte te houden van wat je allemaal doet. Geniet nog maar lekker van je vrije dagen.

    Kus,
    Yvonne

  • 30 September 2015 - 18:15

    Mary Nicolasen:

    hoi benthe ... fijn dat je veilig bent aangekomen in melbourne en leuk dat je een blog hebt dan kan ik je een beetje volgen vandaag op de taxus geweest en hadden het erover dat je nu tussen de kangoeroe's zit ....wens je een hele fijne tijd daar een groot avontuur ... dikke knuff en groetjes van iedereen van de taxus .... xxx liefs mary

  • 30 September 2015 - 18:52

    Jeanin:

    Hi Benthe!!
    Echt super leuk om te lezen dit! Jammer van je lange vertraging, maar wel erg leuk dat je leuk gezelschap had! (: Ook goed om te horen dat de eerste indruk van het gezin goed is (en yeah ze hebben een kat!! Leuk!). Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! Hier zit een vaste volger haha! ;) Have fun!! ❤️ Liefs, Jeanin

  • 30 September 2015 - 18:52

    Jeanin:

    Hi Benthe!!
    Echt super leuk om te lezen dit! Jammer van je lange vertraging, maar wel erg leuk dat je leuk gezelschap had! (: Ook goed om te horen dat de eerste indruk van het gezin goed is (en yeah ze hebben een kat!! Leuk!). Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! Hier zit een vaste volger haha! ;) Have fun!! ❤️ Liefs, Jeanin

  • 30 September 2015 - 19:09

    Mirjan:

    Hey Benthe,

    Gelukkig goed aangekomen en inderdaad, zoals je vorige reacties aangeven, in goed gezelschap, dat scheelt veel en heb je dan veel steun aan.
    En fijn dat het een leuk gezin is, klinkt goed allemaal.
    Mooi dat je nog even dagje vrij bent om te wennen, en klinkt geweldig midden in centrum!
    Dank uitgebreide verslag, je zit er dan midden in als je het leest.
    Tot de volgende, sterkte en plezier met alles, lieve groetjes Mirjan

  • 30 September 2015 - 21:09

    Herman:

    Hoi Benthe,
    ik kijk uit naar het volgende verslag.

  • 30 September 2015 - 22:57

    Brigit:

    Hello !!!

    Geweldig Benthe, je mag nu al trots zijn op je zelf, want je zit tenslotte in Australie en bent gelukkig niet in China of Timboekoetoe aangekomen, hahaha!!

    Dat is al één!!!
    Fijn dat je werd opgehaald en dat je je welkom voelt, dat is tenslotte heel erg belangrijk dat je je toch de komende maanden " at home"gaat voelen. Gaat vast allemaal goed komen. Die kids boffen maar met zo'n lieve au-pair.
    We blijven je volgen....
    liefs,
    Wil en b\Brigit

  • 30 September 2015 - 23:00

    Afina:

    hoi Benthe, fijn dat je goed aangekomen bent en het leuk hebt. volgens mij gaat het een hartstikke leuke tijd worden voor jou, vooral veel genieten meisje :) ik blijf je volgen via je blog :)
    groetjes.

  • 01 Oktober 2015 - 13:37

    Lissy:

    Hi Benthe,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en in een warm gezin!
    Leuk om je zo te volgen:)
    Geniet van je vrije dag en het ontdekken van de stad!

    Dikke knuf van Roos&Fem


  • 01 Oktober 2015 - 16:25

    Jtante Jannie :

    hoi Benthe
    wat een reis zeg fijn dat je een leuk gezelschap had
    wij blijven je ook volgen hoor wees daar maar zeker van
    het ga je goed en het gaat zeker lukken
    dikke knuffel
    tante jannie en oom kees

  • 01 Oktober 2015 - 19:01

    John En Suzan:

    Lieve Benthe,

    Heel leuk om je te volgen!
    Veel plezier.
    kus kus kus

  • 01 Oktober 2015 - 19:03

    Marja De Boer:

    Hoi Benthe,

    Heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld. Maak er een mooie tijd van. Ik ga je volgen! Kan ik met je meder over jou praten haha

  • 01 Oktober 2015 - 19:33

    Ineke En De Rest:

    Ha die Benthe,

    Dat klinkt allemaal heel bijzonder. Het ga je goed down under. Volgens mij gaat dat wel lukken met zulke lieve mensen in het gezin waarin je nu zit.
    Het ga je goed !

    Liefs Ineke en de rest
    xxxx

  • 01 Oktober 2015 - 22:48

    Anneke Uden:

    Hallo Benthe ,
    Fijn om te lezen hoe het is gegaan en volgens mij een leuk/fijn gezin om bij te wonen.
    Tot het volgende verslag.

  • 02 Oktober 2015 - 16:31

    Benthe:

    Wat leuk om al die reacties!
    Ik ga woensdag en zondag proberen om mijn vaste dagen te maken voor mijn blogs
    er gebeurt hier genoeg om 2 keer per week te schrijven!

    Dank jullie voor jullie lieve reacties!
    Xxx

  • 03 Oktober 2015 - 10:07

    Tante Peet:

    Super om te lezen.
    Succes lief nichtje!

  • 03 Oktober 2015 - 19:30

    Elko, Marianne En De Kids:

    Hoi Benthe,

    Wat een mooi verhaal, het is gewoon spannend om mee te beleven. het gaat je goed.
    vol verwachting kijken we uit naar een nieuw avontuur uit Down Under.

    Avé van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Benthe

6 maanden in Melbourne als Au Pair en 2 maanden back packen in Australië.

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 4531

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: