5-10/7-10 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu 5-10/7-10 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu

5-10/7-10

Blijf op de hoogte en volg Benthe

07 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Hi allemaal!

Eerste werkweek!!!

Maandag5-10
7 uur was m'n doel om op te staan want moesten om 7:45 boven(hun woongedeelte) zijn.
Maar omdat ik pas rond 11 uur op m'n kamer was, eerst niet kon slapen en m'n wekker uit had gezet nadat die afging heb ik lekker tot 5 voor half 8 geslapen ;)
Maar was netjes op tijd snel wat fruit gepakt en weg samen met kat mn host mum en de kinderen naar school.
Ze heeft me uitgelegd hoe ik het beste kon rijden(gelukkig rij ik bijna de hele week mee) en heeft me laten zien waar de kinderen in het gebouw(gebouwen) naar school gaan.
Toen heeft ze me de tram halte laten zien want krijg rijles voordat ik in hun auto(range rover en Mercedes, dacht mercedes weet niet zeker) mag rijden dus deze week is het lekker met de tram ophalen.
Eenmaal terug heb ik de kamer van de kinderen opgeruimd en gestofzuigd want de poets komt maar 1 keer deze week.
Daarna lekker vrij en ben toen op het dakterras gaan zonnen. Helaas ;p was het 35 tot 37 graden en scheen de zon te hard dus heb maar een half uur kunnen genieten!(zon brandde zo dat ik in een half uur 2 keer heb ingesmeerd, moet nog andere kopen)
Na m'n pauze heb ik de kinderen met de tram opgehaald. Luca was erg moe(klok uur verder gezet)en beetje huilerig maar na een slurpy(een soort slush puppie alleen met een beetje melk erin of zoiets) was de bui weer helemaal goed.
Thuis even lekker gespeeld en ik dacht rond half 6 gegeten bleek dus dat de klok in de keuken nog verkeerd stond.
Ik had gekookt en ze vonden het allebei lekker! Luca is erg kieskeurig dus is een groot compliment. Lamb rack die ik eindelijk een keer lekker vind!
Na het eten de kinderen onder de douche gezet en toen zelf lekker in bed gekropen!

Dinsdag 6-10
Vandaag was het 10 over 7 dus het gaat de goede kant op!
Het zelfde riedeltje in de ochtend met weg brengen alleen vandaag moest hunter er om 8:15 al zijn want op dinsdag en dacht donderdag hebben ze park walk en moeten ze met de klas een kwartier lopen door het pArk naast de school. (Erg zinvol, niet)
Een maal terug heel veel gedaan!
Kat vroeg of ik de kast van Luca wilde sorteren en alles met de maat 4(shit andere maten hoe kom ik erachter wat m'n maat is!!) weggooien!
Nou mam ik kan je vertellen dat meisje heeft meer kleren heeft dan ik heb!
Heel veel kon wel weg maar ja dan nog!
En onder Tussen de wAs moeten doen, de kamers opruimen en de keuken/eettafel!
Pfoe gister dacht ik nog: is dit alles maar nu.
Want om kwart over 11 moest ik ook nog naar m'n eerste rijles!
En wAt vind ik dat lastig! Het is alsof ik m'n eerste rijles weer heb.
Vergat elke keer om links te kijken ipv rechts, de binnen spiegel zit aan de andere kant, heb automaat maar toch elke keer met m'n rechterhand de pook willen pakken om terug te schakelen als je stopt voor een stoplicht, vergeten dat de passagiers kant aan linker kant zit waardoor je dus bijna rechts rijdt en zo kan ik nog even doorgaan...
Gelukkig reed ik verder prima en heb niemand aangereden!(ik rij wel midden in het centrum vergeet dat niet hè)
Helaas was ook mijn instructrice van Aziatische afkomst(weer niet rascistisch bedoeld) maar na 10 jaar wonen in Australië praatte ze nog met een Aziatische accent(niet goede zinsverhouding en woordgebruik, net als ik in deze blog) en daardoor heb ik de helft van haar uitleg gemist.
Na de les weer de was gedaan en weer op met de tram naar school.
En wat wAs Luca aan het piepen!! (Ze is heel lief hoor! mmar soms... nu al :o) we zouden met de tram terug maar omdat ik geen internet heb, ben ik bijna onze lift van George gemist. Maar gelukkig zag hij mij optijd. Maar Luca werd hier dus chagrijnig van omdat ze slurpy wilde die ik had beloofd. George gestopt voor een slurpy en maar door chagrijnen.
Thuis(noem het gewoon thuis) heb ik samen gescoobydoot met hun of nou ja uitgelegd...
Vonden het heel leuk maar bakte er allebei niks van.
Er was van een gebouw wat ze aan het bouwen waren tegenover ons gebouw 3 ramen los komen te zitten en mochten daardoor niet naar buiten! Eng schreef dat ze hingen. Alle straten waren ook afgezet in de omgeving(nou ja dachten ze) maar er lopen dat mag wel....
Blijkt dat dit niet zeldzaam is met de bouw hier omdat iedereen het heel goedkoop wil laten maken.
Hierna lekker salade gemaakt met vis en brood. En weer drama... Luca was aan het hoesten alsof ze in een musical aan het acteren was. Maar na een keer goed boos wordende George en uiteindelijk getroost heeft ze haar eten toch opgegeten want ze vond het wel lekker!(yeeeeeeeh)
George zei dat Luca me nu de komende dagen verder gaat uit testen dus dit gehuil enz. Ga je vaker lezen.
Nou snel gedoucht en boven nog even gespeeld met de scooby doo en toen was ik lekker vrij.
Nog even met paps en mams geskypt(beterschap mam!) en lekker gekletst met vriendinnen via whapp.
Morgen Benik vrij en omdat m'n knie pijn doet heb ik toch maar niet afgesproken met andere meiden maar ga ik in m'n eigen tempo naar de Ikea(ja die hebben ze hier ook!!!!). Wil even kijken voor wat leuke dingen voor m'n kamertje. Want morgen wordt het hier maar 16 graden terwijl het vandaag 37 graden was!

Woensdag: 7-10
Wat was het koud vandaag! Bah bah, hiervoor kwam ik niet naar Australië!
Maar zoals eerder geschreven vandaag naar Ikea! Eerst lekker uitgeslapen! Tot 10 uur, en om 11 uur als ik er al!
Ben via de parkeergarage naar binnen gekomen want wist niet waar de ingang was! Had 2 mensen gevraagd en al bijna helemaal rond gelopen dus dan maar anders lopen, haha.
Wat was het rustig daar! Niet normaal! Gewoon lege gangen af en toe.
Lekker Zweedse balletjes en daim gebak gegeten. En ja is precies hetzelfde.
Daarna naar de hier beroemde k-Mart en target geweest. Hoor er veel over maar blijkt eigenlijk allebei een soort combi van v&d en zeeman te zijn. Voor kleding kan je voor de zelfde prijs betere kwaliteit krijgen bij h&m maar voor andere dingen, vooral voor kinderen is het wel leuk en handig.
Daarna nog even langs iemand van smart aupairs gegaan en die heeft me meteen een folder van surf Tour/les meegegeven! 1 of 2 dagen surfles, met vervoer, accommodatie voor 2 dagen en eten.
Maar heb geen 2 dagen acher elkaar vrij dus word 1 dag denk ik. Eerst even bekijken of het goedkoper is om gewoon surfles te nemen! Want surfen ga ik doen, hoe en wanneer weet ik niet, maar dat het gaat gebeuren staat vast!
Vanavond gegeten met de ouders, ook meteen gesprek gehad over hoe het Gaat(had aangegevenat ik dit in het begin wilde)
Hun vinden het heel goed gaan en vertrouwen mij helemaal. Ik vind het ook prima gaan maar vertelde dat ik het wel moeilijk vond om streng te zijn als hun ook thuis zijn. Want waarom zou ik het zeggen als hij het ook kan. Maar datis dus wel goeD en word ook wel verwAcht.
Morgen ga ik mee de kinderen weg brengen, ben dan vrij tot 3 moet dan rijlessen en dan van 4 tot 11 of later op passen!

Tot volgende keer!
Liefs,
Benthe!

Ps: willen jullie die albert Heijn zegels voor het bestek voor mij sparen? hoef je niet naar Australië te sturen hoor ;p


  • 08 Oktober 2015 - 14:31

    Ingrid.:

    Hee Benthe,
    Wat een leuk verslag heb je weer gemaakt. Fijn dat je rijles krijgt. Je moet er toch niet aan denken dat je zomaar achter het stuur zou moeten kruipen ,toch ?
    Met dat kleine verwende meisje komt het ook wel goed. Ze probeert je uit. Consequent blijven , dan zal je zien dat ze snel weet wat ze aan je heeft !
    Ik vind dat je het hartstikke goed doet daar!
    Ben weer benieuwd naar je volgende belevenissen.
    Dikke knuffel,
    Ingrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Benthe

6 maanden in Melbourne als Au Pair en 2 maanden back packen in Australië.

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 4533

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: