Lekker druk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu Lekker druk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu

Lekker druk!

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

14 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Hi allemaal!

Lekker druk weekje achter de rug! Daarom ben ik ook iets te laat met m'n blog, sorry!

Okeee waar was ik:
Donderdag 8-10:
Wat heb ik ook al weer gedaan :o
Nou sochtends zelfde riedeltje vroeg op en kinderen weg brengen samen met kat. Daarna terug voor de was.(ben daar echt de wasvrouw...)
En om 3 uur had ik rijles! Dat ging echt super goed! Zo goed dat ik mocht oefenen van de rij instructrice in de auto van m'n host family!
De opa en oma kwamen de kinderen ophalen dus daar hoefde ik niet voor te zorgen.
Bij terugko,st even gerust op bed want het is best vermoeiend, opletten op de weg, het Singapore/ Engels vertalen, praten en nog rijden tegelijk!
Na 3 kwartier naar boven gegaan met de kinderen. Opa en oma hadden iets te eten gemaakt dus dat was heel handig!
Na Luca onder de douche te hebben gedaan met het DOUCHEMONSTER!(de super grote handdoek dus) en in bed gestopt door George. Heb ik opgepast op hunter.
Hunter heeft mij FIFA 2015 uitgelegd en ik heb ook gespeeld, nou ja gespeeld.... Heb het poppetje rondjes laten lopen.
Eenmaal bedtijd heb ik hem voorgelezen uit Mathilda van Roald dahl! Wat is dat toch een leuk boek! Ook heel goed voor m'n Engels want hunter kon me verbeteren wanneer ik iets niet goed uitsprak.
Boven nog even tv gekeken en om 12 uur waren ze weer terug.
Lastig helaas om weer in slaap te vallen.

Vrijdag 9-10:
Vandaag weer de was gedaan (eerst beetje uitgeslape) en eigenlijk niet veel meer. De kinderen werden opgehaald door George. Toen met de kinderen gespeeld en we zouden afhaal pizza eten.
Maar aangezien kat "stuck at work" was zijn we maar uit eten gegaan!!! Vind ik niet erg! We zijn naar emporium(niet het festival,helaas) geweest. Dit is een hele grote shopping mall met een verdieping alleen maar restaurantjes en een gezamenlijke zit gedeelte. Super leuk! Je hebt dus allerlei soorten eten van veggie, burgers, Grieks, sushi, Japans, Chinees enz enz.
En je eet het in een groot zit gedeelte en als je klaar bent komt iemand het voor je opruimen! Ik heb toen eindelijk rendang gegeten. Dit is een Indisch gerecht en aangezien de oma (moeder van kat) Indonesisch is en veel Indische tentjes hier hebt dacht ik dat ik het wel eerder zou eten.
Maar lekker dat het was! En niet duur, 10 dollar voor hele schaal vol(wat ik helaas heb moet laten staan). Maar het ging wel op de familie zijn manier, ik had al eten toen was het eten van de kinderen klaar en toen die van de ouders. Hier thuis eten ze ook nooit echt samen en mag je van tafel als je genoeg hebt.
Maar het was wel heel gezellig en een leuke ervaring.
Ooh ja ik heb vandaag iemand gezien op blote voeten, volgens George is het normaal dat sommige Australiërs op blote voeten lopen, vooral wanneer het warm is.

Zaterdag en zondag
Vanochtend heb ik Luca weggebracht met de auto. Kat zat naast me om te kijken of alles goed ging maar het ging best goed!
Alleen vergat ik na het draaien dat we hier links moeten parkeren :o beetje verkeer op gehouden daardoor maar niks ernstigs...
Toen ik terug kwam ben ik m'n spullen gaan pakken en op weg gegaan naar geanne!! Normaal zou het 2 tot 2,5 uur duren alleen dankzij werkzaamheden op het spoor heb ik er 3 uur over gedaan met de bus! Geanne woont in rosebud in een baaij(noemen het hier strand) eenmaal aangekomen was ik kapot en had ik honger(was 3 uur, vanaf 11 uur niks meer gegeten) en hebben even in de bakker(yeeh een normale bakker en geen lunchroom bakker) een broodje gehaald en gelopen naar het strand.
WAUW wat een mooi water niet normaal! Gewoon licht blauw! En heel helder, en ook niet diep je kan heel ver de zee in lopen.
We zijn de pier op gegaan en hebben vanaf daar een zeester gezien!(zo helder water dus)
Daarna terug naar de supermarkt om boodschappen te doen voor het avond eten en geprobeerd appel cider te kopen. Helaas had geanne haar paspoort niet bij en dus kregen we het niet mee(want rijbewijs is geen geldige legitimatie?!)
En lopend naar haar huis, wat een lang stuk lopen zeg! Maar dat overleefd daar geanne host mums(ja je leest het goed meervoud) en kindje jackie van 2 gezien! Wat een aardige mensen! Heel gastvrij en het kindje is echt schattig. Daarna heeft de hostmum ons terug naar de slijterij gebracht met paspoorten Rn ook nog even naar het strand.
Weer terug bij het huis was ik aan het opscheppen dat ik van bakken houd en tadaaa werd ik uitgenodigd om een taart te maken. Terwijl geanne avond eten maakte heb ik een citroen merengue taart gemaakt! Echt super lekker! De citroen vulling was precies zoals het moest dus houden dat recept.
De waren ondertussen uit eten dus hebben geanne en ik op gepast op jackie en haar naar bed gebracht.
Toen de hostmums terug kwamen wilde ze ons wel brengen naar een kroeg om gezellig wat te drinken. Je had er een in een hotel en de sound bar. Alleen de sound bar daar moest je met de taxi terug dus we gingen even kijken. Al langsrijdend de hotel bar zien we dat er daar maar 2 mensen zitten en dus op naar de soundbar.
De hostmum zou in de auto blijven en wij zouden even kijken of het wat was en dan komen vertellen. Wij naar binnen is er ook bijna niemand en niet echt een bar dat je 25 dollar voor een taxi gaat betalen. Dus wij weer terug naar het huis met de hostmum en daar hebben we film gekeken.
Zondag zijn we naar Sorrento gegaan, een stadje aan de baai, super mooi en heel relaxed.
We hebben daar een beetje rondgekeken en gepicknickt op een bankje bij het water. Na nog wat uren rondgewandeld/zitten en chillen hebben we bij een ijskraam ijs gehaald. En wat een bollen zeg! Niet normaal, zo groot! Bij ons zouden dat 3/4 bolletjes zijn. En lekker ijs! Ik kom daar zeker terug ;p
Om een uur of 4 weer terug met de bus, geanne kon tot haar woonplaats blijven zitten dus dat was gezellig.
In de trein heb ik een meisje(nouja 25 jaar) ontmoet die mij Melbourne wilt laten zien en hebben zondag afgesproken!
Eenmaal terug lekker op m'n kamer uitgerust en in slaap gevallen want van 3 uur reizen ben je kapot!

Maandag 12-10
Vandaag begon het normale leven weer! Sochtends de kinderen naar school gebracht en toen, 3 keer raden: de was!
Smiddags de kinderen opgehaald en op de trampoline gesprongen.
Weer eten gemaakt zoals gewoonlijk en heel lief toen we aan het eten waren vroegen ze waar ik was geweest dit weekend en dat zei Luca en hunter dat ze het niet leuk vonden dat ik er niet was geweest het weekend. Zelfs dat ze me hadden gemist! (Aaaaaah)
Weer naar bed gebracht en ik was heel kapot dus ook op naar bed.

Dinsdag 13-10:
Vandaag mocht ik uitslapen want George bracht de kinderen naar school en kat naar het werk.
Dus dat lekker gedaan en toen natuurlijk weer de was gedaan! Maar na vandaag is de was voor voorlopig helemaal opgeruimd.
Ik denk dat ze hun hele kast in de was hebben gedaan! Zoveel was!
Toen om 2 uur weer de kinderen opgehaald met de tram en weer een slurpee gehaald. Maar eenmaal terug(4:30) meteen de lasagne opwarmen want hunter moest om 5:30 alweer weg! Wat een gedoe!
En terwijl ik dus de salade aan het maken was heeft Luca hunter keihard in z'n zij getrapt. Ik heel boos en zei heel boos op mij dat ik zo reAgeer komt net George binnen. Hij ook boos op Luca....
en als Luca boos is heeft ze de neiging om tegen je te zeggen: I don't like you anymore! Ik moet dan echt hard proberen om m'n lach in te houden... (Eerste keer niet hoor maar nu)
Na eten zijn George en hunter weggegaan en ik met Luca met duplo gespeeld. Ik moest met rare stemmetjes een baby pop spelen ;p toen mocht ze me dus wel weer...
Kat kwam niet snel daarna en toen kat Luca naar bed had gebracht kwam George met hunter terug en hebben we daarna nog wat gedronken.
En daarna snel naar bed even met papa geskypt maar had erge hoofdpijn dus niet al te lang.

Woensdag 14-10
Vandaag lekker uitgeslapen alweer. Was niet m'n bedoeling omdat ik me er raar door voel. Maar met m'n hoofdpijn ging het nog niet echt beter dus lekker blijven liggen.
Daarna ben ik naar het centrum gegaan en rondgelopen en toen naar het informatie centrum, daar heeft een aardige vrouw mij geholpen en tips gegeven wat ik allemaal moet zien en wat gratis is en wat niet. Meteen ingeschreven voor volgende week woensdag een gratis wandel Tour door Melbourne alle paadjes en grote straten. George vertelde me dat ze ook in onze straat komen dus als het niks is ga ik lekker boven zitten ;)
Daarna ben ik naar de rivierkant gegaan en heb lekker gelezen(dankjewel Mirjan!!!) in het zonnetje met jazz muziek op de achtergrond van een straat muzikant(en goede muziek anders was ik ergens anders gaan zitten) dus heerlijk genoten van m'n leventje hier.
Ik hoorde dat het bij jullie onder de 5 graden is? Hier vandaag 28 morgen 36(niet normaal hoor is een hittegolf)
Maar toen ben ik naar huis gegaan en heb m'n kamer een beetje bijgehouden. voor de mensen die m'n kamer thuis hebben gezien in slechte staat,meestal dus, hier is het beter! Maar nog rommelig op m'n tafel en een stoel.
Daarna geskypt met moeders en toen naar boven om te eten.
Kat, George en ik eten elke woensdag samen en het was heel gezellig vandaag. Ik had niet veel opmerkingen en hun ook niet blijkbaar. Gewoon gezellig gekletst en elkaar beter leren kennen. Het blijkt ook dat ik echt heeeeeeel langzaam eet.
Elke keer ben ik de laatste aan tafel en dat is niet echt een fijn gevoel.
Nu ben ik dus mn blog aan het afmaken, sorry dat het zo lang duurde had gezegd zondag maar liep iets uit....
Morgen weer de kinderen wegbrengen en dan naar een meeting met andere au pairs van smart aupair en dan vrijdag met een Duits meisje in de avond afgesproken, zaterdagavond met Wendy en zondag met een meisje uit Melbourne die me Melbourne wilde laten zien!
Dus lekker druk weekendje!
Welterusten en nu zondag komt er weer een!



  • 14 Oktober 2015 - 13:11

    Mirjan:

    Hey Benthe,

    Heb super veel bewondering voor je dat je dit avontuur bent aan gegaan en vooral ook dat je dit blog zo bijhoudt!!
    Tjee wat uitgebreid, knap hoor, ik vind het zo leuk om te lezen,
    net of je er bij bent!

    Goede week verder, lieve groetjes Mirjan

  • 14 Oktober 2015 - 13:40

    Jannie Joosse:

    hoi benthe
    wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt
    we genieten ervan
    wel uit kijken dat je het niet te druk krijgt denk om je gezondheid !!!!
    maar wel lekker genieten
    dat is een goede raad van een ouwe tante (Ha ha ha )

    dikke knuffel
    van ons twee

  • 14 Oktober 2015 - 18:00

    John En Suzan:

    Hoi Benthe, weer blij van je te horen, we lezen je blog met veel plezier!
    Fijn dat het zo goed met je gaat en wat leuk van al die ontmoetingen (ik denk dat je moeder dat ook wel heel leuk zou vinden).
    Het is wel een eind weg maar wat krijg je er veel voor terug.
    Dit ga je je hele leven niet vergeten.
    In onze jeugd was dat nog niet zo aan de orde dat je zo'n wereldreis maakte, wij gingen op tienertoer met de trein naar Maastricht of Zandvoort!
    Je moet af en toe wel rust in bouwen, misschien heb je dan geen hoofdpijn meer.
    Vele groeten en kussen van ons,
    John en Suzan xxxxxxxx

  • 14 Oktober 2015 - 19:06

    Tante Peet:

    Wat super om te lezen Benthe. Ik denk dat het voor jou ook leuk is om later terug te lezen.
    Maar wij genieten er nu lekker van mee.
    Hier echt natte sneeuw in Uden, in Limburg vandaag sneeuw die ook bleef liggen...
    Kus uit Uden.

  • 14 Oktober 2015 - 19:26

    Marja D Boer:

    Hoi Benthe,
    Wat een indrukken alkemaal. Maar je hebt een geweldige tijd en zo te lezen vind je je draai al aardig.
    Geniet ervan en tot de volgende blog.
    Groetjes Marja

  • 21 Oktober 2015 - 14:50

    Brigit:

    Hoi Benthe,
    Ik heb even de tijd genomen om al je berichten door te lezen. Leuk hoor, zoals je alles beschrijft! Knap wat je doet, best een hele verantwoording en dan nog die rijlessen om straks daar te kunnen rijden. Ik moet er niet aan denken.....rijden ze daar ook links?
    Leuk dat je al zoveel contacten heb gemaakt om je heen. Lijkt mij geweldig leuk om samen met die meiden Melbourne te ontdekken. En dan in die heerlijke zomerse temperatuur! Geniet maar lekker van de vrije tijd die je hebt, want dat verdien je!
    Groetjes Brigit xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Benthe

6 maanden in Melbourne als Au Pair en 2 maanden back packen in Australië.

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4535

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: