Wat een week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu Wat een week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Benthe Botter - WaarBenJij.nu

Wat een week

Door: Benthe(who else)

Blijf op de hoogte en volg Benthe

21 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Okeee wat een rare week!
En wilde zondag ook updaten maar helaas! Sorry voor m'n trouwe volgers!

Donderdag 15-10
Vandaag was een normale dag. De was gedaan en eten gemaakt en kinderen onder de douche.
Gewoon een normale dag hier.

Vrijdag 16-10:
Hem vandaag voelde ik me niet zo heel goed.
Sochtends voelde ik me net alsof ik een kater had.
Ik had een beetje rustige dag en hoefde de kinderen niet op te halen. Na een poosje met ze hebben gespeeld vroeg George hoe ik me voelde en eigenlijk heel beroerd alsof ik accuut de griep had. Dus toen hun uit eten gingen ben ik ook niet meegegaan en heb maar toast gegeten.
En ik zou eigenlijk met 2 meiden afspreken maar heb dat maar afgezegd.
Snachts op de toilet zag dat m'n urine oranje was, datis niet goed!!!

Zaterdag17-10
Vandaag voelde ik me nog steeds niet lekker dus eerst lekker uitgeslapen. Vanavond zou misschien Wendy komend zo niet zou ik mee gaan naar de derby voetbal wedstrijd van Melbourne. (Melbourne victorie tegen Melbourne city)
Ik heb mijn kamer maar gepoetst en beetjeondgelopen in de stad.
helaas kon Wendy niet en ben ik samen met George, hunter, Luca en de ouders van kat naar de voetbalwedstrijd geweest.
En hun team heeft gewonnen!(Melbourne victorie)

Zondag 18-10:
Weer niet lekker en nog steeds oranje urine!
Maar vandaag wel met ciara(een sydneyse die al 3 jaar in Melbourne woont) Melbourne verkent.
We zijn van het station hier naar south yarra(ong 4 km) gelopen en daar chapelstreet bezocht. Dit is een erg dure winkelstraat met allerlei bekende aussie merken. Van hier uit zijn we met de tram naar st kilda gegaan. Dit is een gedeelte van Melbourne wat het meest in trek is voor jongeren omdat er een strand is en een relaxte sfeer hangt.
Na wat gedronken te hebben op het strand ben ik naar huis gegaan.
Ik voelde me de hele dag al niet goed maar toen ik zat kwam een vermoeidheid naar boven.
Dus in de tram terug naar huis! Was ik toch m'n myki kaart vergeten! Dat is dus je of kaart hier.
Zeg maar niet tegen de politie hier want ze zijn hier streng in als ze je betrappen maar ik heb dus zwartgereden :o
Eenmaal thuis lekker gegeten met kat en George en besproken dat ik morgen alleen de was hoefde te doen en opruimen.
En dat ik maar naar de huisarts moet :( met m'n urine potje ;p

Maandag 19-10
Nou vanochtend eerst even gebeld naar de huisarts en kon 10 voor 11 al terecht.
Ik naar boven de eerste was erin blijkt dat kat al veel was heeft gedraaid dus dat is mooi!!
Ik op naar de huisarts, ze noemen het hier gp, gelukkig dichtbij(heb je als je in het centrum woont)
Een hele aardige dokter gelukkig die mij heeft onderzocht .
Hij zei dat hij bloed zag in m'n urine (paniek in m'n hoofd op dat moment) en dat ik een keelontsteking had. Door mijn keelontsteking eet ik niet veel en hij dacht dat daarom iets wat bloed in m'n urine zat.
Dus ik nog niet helemaal gerustgesteld terug naar huis en de was verder gedaan. Savonds weer overlegd en kat zei dat ze al een afspraak had gemaakt bij haar familie gp voor morgen.
Ik wist niet goed wat ik ermee moest doen, moet ik morgen gaan of niet, ik ben toch al geweest?!

Dinsdag 20-10:
Vanochtend vroeg wakker geworden zie ik dus dat m'n plas rood is!! Niet meer oranje maar rood!
Ik in paniek m'n moeder wakker gebeld en toch maar besloten om naar de gp van de familie te gaan.
Eerst nog opgeruimd in huis en toen gegaan omdat ik niet wist waar het was.
Maar goed dat ik eerder was gegaan want liep de verkeerde kant op....
Daar aangekomen heb ik dus een uur! Een uur ja! In de wachtkamer gewacht tot ik aan de buurt was terwijl ik een afspraak had. Nou mogen wij klagen in Nederland over de wachttijd maar dit is hier normaal(volgens mijn mede wachtende)
Ik daar m'n verhaal gedaan en ze vertrouwde het niet dus bloed afgenomen en urine (zat geen bloed in dit keer!)
Donderdag zou ik de uitslag krijgen, helaas moet ik daarvoor weer terug komen en dus weer geld betalen.
Maar ben blij dat er nu goed gekeken wordt.
Omdat ik in de buurt van de school was heb ik de kinderen opgehaald met de tram en thuis eten voor hun gemaakt en gespeeld.
Daarna ben ik weer naar beneden gegaan en gaan slapen.

Woensdag 21-10:
Vandaag weer half uitgeslapen en ben daarna gaan lunchen met een Duits meisje marina(jaa ik heb veel verschillende mensen al ontmoet hier) om 2 uur moest zei weer gaan om de kinderen op te halen en ben ik naar de grootste bibliotheek in Melbourne gegaan.
Wat een mooie grote bibliotheek! Het is 6 verdiepingen hoog met een mooie koepel!
En 3 gallerijen in de bieb met een zeer oude druk van Darwin en opgravingen en schilderijen. dus gewoon een museum! In Nederland moet je daarvoor echt betalen.
Vandaag voelde ik me gelukkig niet zo misselijk! Wel ontiegelijk moe dus na het mooie bibliotheek op naar m'n kamer en lekker tv gekeken.
Nog even met mam geskypt en dus deze blog gemaakt!
Ik zal morgen ook even een blog maken om te laten weten wat de uitslag is!!

Sorry dat er geen foto's op m'n blog staan. Ik moet ze van m'n telefoon downloaden. Ik ga zeep fb zetten voor diegene die ze ook willen en die geen fb hebben moeten even hieronder reageren dan stuur ik xe naar je mailadres(spammmmm)

  • 21 Oktober 2015 - 18:43

    Tante Peet:

    Hoi Benthe,

    Knap dat je toch gewoon aan het werk gaat als jij je zo beroerd voelt.
    We horen graag wat de dokter zegt.
    Liefs Petra

  • 21 Oktober 2015 - 19:03

    Mirjan:

    Hey lieve Benthe,

    Heel veel sterkte, dikke knuffel, Mirjan

  • 27 Oktober 2015 - 19:08

    Jannie Joosse:

    Hallo Benthe
    wij willen van uit middelburg van harte beterschap wensen
    we hoorden dat Ellen gebeld had Fijn zo,n nicht in dat verre land
    we hopen dat je gastouders een beetje aardig voor je zijn en je een beetje vertroetelen
    Benthe sterkte en nogmaals denk aan je zelf van harte beterschap
    een dikke knuffel van tante jannie en oom kees

  • 31 Oktober 2015 - 19:16

    Janniejoosse:

    hoi Benthe
    jammer dat het zo is gelopen maar zijn blij dat je leverwaarden gezakt zijn
    we willen je een hele goede thuis reis wensen
    en dan goed uitzieken lekker thuis bij je fam
    Benthe we leven met je mee nogmaals een hele goede reis en welkom thuis
    Je kan altijd weer terug als je goed beter bent
    je hebt niet gevaaldt dit is gewoon domme pech maar het zal je maar over komen
    een dikke knuffel van ons we denken aan je
    het is wel een ervaring rijker

    tante jannie en oom kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Benthe

6 maanden in Melbourne als Au Pair en 2 maanden back packen in Australië.

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1179
Totaal aantal bezoekers 4530

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: